امروز پنج شنبه  ۱۴ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۵/۳۱- ۱۴:۳۴ - مشاهده: ۲۰۲

حضور ۳۵ شرکت و فعالان بازرگانی ایران در نمایشگاه اسلام‌آباد

اولین نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور یک هیات ۵۰ نفره از کشورمان متشکل از مدیران و نمایندگان ۳۵ شرکت داخلی با هدف یافتن فرصت های جدید جهت گسترش همکاری‌های بازرگانی هفته جاری در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

نشست خبری تحت عنوان معرفی اهداف "اولین نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان، پاک-ایران" به میزبانی شهر اسلام‌آباد، با حضور مسوولان ایرانی و پاکستانی برگزار کننده این رویداد بازرگانی در باشگاه خبرنگاران اسلام‌آباد برگزار شد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی ایران و پاکستان چهارشنبه دوم شهریور با حضور «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان و برخی از مقامات دولتی پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

«علی محتشم امیری» مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلادنور برگزار کننده این رویداد بازرگانی در ایران طی گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: "اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، پاک-ایران" در اسلام‌آباد از تاریخ ۲ الی ۴ شهریور در مرکز نمایشگاه‌های این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت تعاون و شرکت شهرک های صنعتی، صنایع کوچک برگزار می‌گردد و ۳۵ شرکت از جمهوری اسلامی ایران به طور فعال در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که بخشی از آن در پاویون صندوق نوآوری و مابقی شرکت ها به صورت مستقل حضور می یابند.

وی افزود: شرکت های ایرانی در حوزه‌های دارو و تجهیزات پزشکی، موادغذایی، ماشین آلات ساختمانی، فن آوری و مخابرات، انرژی، و نفت و گاز و پتروشیمی و شرکتهای دانش بنیان و تعاونی‌ها حضور یافته و تازه ترین تولیدات و تجربیات خود را با شرکت های پاکستانی و فعالان اقتصادی این کشور همسایه عرضه خواهند کرد.

وی با قدردانی از حمایت ها و همکاری‌های سفارت کشورمان در پاکستان، سفارت پاکستان در ایران، سازمان توسعه تجارت برای تسهیل حضور فعالان بازرگانی ایرانی در نمایشگاه تخصصی اسلام‌آباد، تاکید کرد: این رویداد به مثابه یک تور تجارتی موثر، علاوه بر حضور شرکتها در نمایشگاه، به شناسایی بازرگانان از بازار پاکستان و بررسی راه‌های جدید توسعه روابط و بهره برداری از ظرفیت های موجودبین دو کشور همسایه در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.

وی افزود: برنامه ریزی جهت برگزاری نشست های تخصصی میان هیات تجاری ایرانی و فعالین اقتصادی پاکستانی، در شهرهای لاهور و اسلام‌آباد، دیدار با مسوولان اتاق های بازرگانی و نیز جلسه با مسوولان پاکستانی در حوزه تجارت و بازرگانی در حاشیه نمایشگاه صورت گرفته است.

 پس از بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان که هفته گذشته در اسلام‌آباد برگزار شد، این اولین رویداد تجاری-اقتصادی میان دو کشور همسایه به شمار می رود و پیش بینی می‌شود توافقات صورت گرفته در جریان کمیسیون مشترک اقتصادی موجب گشایش هایی در مسیر گسترش تعاملات و همکاری‌ها میان جامعه تجار ایران و پاکستان خواهد بود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما