امروز پنج شنبه  ۱۴ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۱۰/۲۳- ۰۸:۴۸ - مشاهده: ۱۹۷

پیام سفارت جمهوری اسلام ایران در پاکستان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه،دردانه دختر گرامی‌پیامبر عظیم الشان اسلام(ع)

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، میلاد با سعادت فاطمه، دردانه دختر گرامی‌پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) را به تمام دوستداران حضرت ختمی مرتبت و واسط وحی الهی، تبریک و تهنیت عرض می نماید.

                                                                             

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شخصیت معنوی این بانوی گرامی‌که از سلاله نبی اکرم (ص) است، از جایگاه برجسته و والایی برخوردار است تا جایی که حضرت محمد مصطفی (ص) در مقام اکرام و تکریم شخصیت این بانوی رستگار و برای ارج نهادن به مقام و منزلت تمامی زنان در همه اعصار و مکان‌ها، بر دستان این بانوی ارجمند بوسه زد تا غبار از آینه اندیشه‌های جاهلیت و خرافی که زن را کوچک می‌پنداشت، بزداید. پس از وصول پیام وحی و ظهور اسلام عزیر بود که زن مقام و جایگاه شایسته خود را در عالم هستی بازیافت و این مهم تنها از رهگذار اندیشه متعالی و تحول گر نبی اکرم (ص) در عرصه برقراری عدالت اجتماعی، مساوات و به رسمیت شناختن حقوق طبیعی همه ابناء بشر، محقق گردید. پیامبر (ص) با عزیر شمردن و احترام به دختر گرامی خود، زن را ارج نهاد و جایگاه شایسته وی را به او بازگردانید.

 در ایران زمین، به پاس تجلیل از زنان شایسته سرزمین مان، و با تاسی به سیره نیکوی پیغمبر اسلام (ص)، میلاد با سعادت این بانوی گرامی را به نام "روز زن" نام گذاری کرده اند، تا بهانه ای باشد برای تکریم جایگاه زن و تجدید میثاق با اندیشه والای مکتب محمد (ص) در مورد زن و جایگاه زن.

این روز را به تمامی زنان، مادران و دختران شریف سرزمین پاکان، پاکستان عزیز، و همچنین به کلیه هم میهنان ایرانی تبریک و شاد باش عرض می نماییم. از خداوند می خواهیم همانگونه که تا به امروز یار و یاور زنان این سرزمین بوده است، زین پس نیز آنها را در مسیر رشد و پیشرفت معنوی، شخصی و ملی شان موفق گرداند.

بانوان پر تلاش دو ملت ایران و پاکستان تاکنون گام های ارزشمندی در راستای احیای ارزش های دینی و معنوی، جایگاه خانواده و رشد و پیشرفت کشور خود  برداشته اند. تلاش این زنان برای پیشرفت و توسعه سرزمینشان همگام با حفظ ارزش های دینی و معنوی، نمونه بی بدیل و الگوی بلامنازع پیشرفت و اتکای به خود است. بدون شک جوامع ما بخش بزرگی از توفیقات و دستاوردهای خود را مرهون تلاش های خستگی ناپذیر بانوان سخت کوش و صبور دو کشور است.

امروز زنان ایران و پاکستان با تکیه بر توانمندی‌ها و استعدادهای خدادادی خود، در کلیه عرصه‌های تخصصی، علمی و فنی به بهترین نحو ممکن ظاهر شده و در این مسیر بی وقفه تلاش می‌کنند. آمارها و ارقام خود گویای تلاش سخت و خستگی ناپذیر این عزیزان است.

امروز نوید بخش آینده ای روشن، موفق و معنوی برای زنان ایران و پاکستان است. وطن چشم به دستان پر توان بانوان خود، همت و اندیشه والای آنها دوخته است تا در عرصه‌های مختلف غله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کرده و پرچم غرور آفرین ایران و پاکستان را همواره بر افراشته نگاه دارند.

این ایام خجسته و نیکو را به همه زنان، مادران و دختران عزیز پاکستان و ایران شاد باش عرض می نماییم.

شادباد پاکستان

زنده باد دوستی‌ها

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما