امروز يك شنبه  ۱۷ تير ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۶/۱۴- ۱۷:۱۸ - مشاهده: ۵۴۰

ملاقات «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان با «انوار الحق کاکر» نخست وزیر موقت پاکستان

ملاقات «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان با «انوار الحق کاکر» نخست وزیر موقت پاکستان

تاکید نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط با ایران و سیاست "اول همسایگان" دولت رئیسی

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اهمیت سیاست "اول همسایگان" دولت آیت‌الله رئیسی، خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی شد.

«انوار الحق کاکر» امروز در اسلام‌آباد با «رضا امیری مقدم» سفیر ایران در پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر موقت پاکستان با تمجید از سیاست اول همسایگان دولت رئیسی گفت که این سیاست جمهوری اسلامی ایران کاملا مطابق با چشم‌انداز پاکستان برای توسعه و ارتباطات منطقه‌ای است لذا اسلام‌آباد مصمم به توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها میان دو کشور است.

وی با تاکید بر روابط نزدیک برادرانه این کشور با ایران، بر تعهد قوی پاکستان برای تقویت و تعمیق بیشتر این روابط تاکید کرد. انوار الحق همچنین تمرکز بر تقویت همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی را اجتناب ناپذیر دانست.

نخست وزیر موقت پاکستان تاکید کرد: افتتاح اخیر بازارچه مرزی پیشین-مند نه تنها به رونق اقتصادی مناطق مرزی دو کشور کمک می‌کند، بلکه مظهر تعهد جمعی برای تلاش برای بهبود وضعیت دو ملت است.

وی بر اهمیت استفاده هر دو کشور از موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود برای ارتقای اهداف مشترک صلح و رفاه منطقه از طریق تجارت و افزایش ارتباطات منطقه‌ای بیشتر تأکید کرد.

روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان اعلام کرد: سفیر ایران نیز در این دیدار گفت که ایران تمایل و عزم جدی برای پیشبرد مسیر مثبت اخیر در روابط دوجانبه با پاکستان به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، انرژی و امنیت دارد.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما